יום שישי, 6 ביולי 2012


לוח חכם..


חשבתי רבות על איזה נושא לכתוב את הפוסט הבא שלי, הרבה רעיונות,מושגים , נושאים חדשים בקורסי קיץ. אחרי ה"חשיפה" שלנו בהרצאה של אתי כוכבי והשימוש היפה ללוח האינטראקטיבי, התלהבתי מאוד מטכנולוגיה זו משום שאני מאוד אוהבת ציוד טכנולוגי,זו המהפכה הטכנולוגית לדעתי.
מה זה לוח אינטראקטיבי או לוח חכם?
לוח אינטראקטיבי הינו לוח שעליו מקרינים את מסך המחשב ודרכו ניתן לתפעל את המחשב בדיוק כמו מסך מגע. אפשר לפתוח קבצים, להפעיל תוכנות להקליד ולצייר ולבצע כל מיני פעולות שונות.
בכדי שהלוח החכם יעבוד, יש לחבר את המחשב והמקרן ללוח עצמו.
הלוח החכם פותח תחילה עם יעד למגזר העסקי בעיקר, אך ההצלחה שלו חדרה למגזר הפרטי והציבורי, וגרם למהפכה בדרך ההוראה בבתי הספר.
הרבה מאמרים ומחקרים חקרו עמדות מורים לגבי שימוש בלוח האינטראקטיבי : חסרונות ויתרונות בהעברת למידה בכיתה
 " הלוח מעניק הן למורה והן לתלמידים וגישה מידית אל מגוון יישומים במחשב ובאנטרנט. באפשרותו של כלי זה להסיר חסמים טכנולוגיים וקשיים ארגוניים שונים. נוסף על כך הלוח מאפשר מעבר להוראה בסביבה מתוקשבת בכיתה בדרך פדגוגית, המעודדת שיתוף תלמידים ומאפשר למידה-הוראה אינטראקטיביות" . כוכבי, א' (2010)


לסיכום, אחד המגבלות בשימוש בלוח החכם הינן המגבלות הטכנולוגיות, הכוונה שתוך כדי השימוש לפעמים הלוח "נתקע" ולא הגיע לפעולות שביקשנו. חסרון אחר לדעתי הוא תלוי במורה עצמו, כלומר צריך לדעת לפתח שיעורים עם דגש על פיתוח חשיבה, קידום אינטראקציה וניהול הכיתה. ולמרות החסרונות הקטנים שיש ללוח האינטראקטיבי, אני ממליצה לכל מורה להשתמש בו אם יש הזדמנות בבית הספר שלו ולהרגיש את החוויה בשימוש בכלי המדהים הזה גם למורה וגם לתלמידים כאחד, השימוש בכלי זה בעל פוטנציאל עצום לקידום ההוראה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה