השפעותיה
של למידה ווירטואלית על תוצאות המבחנים לעומת השיטה הקלאסית המסורתית.

המחקר שבחרנו לנתח:
An Analysis of the Use of Virtual
Delivery of Undergraduate Lectures(1999)
"בדיקת השפעת העברת המידע בצורה
ווירטואלית על תוצאות הלמידה"
שאלות
המחקר:
ž
* השפעותיה של למידה ווירטואלית על
תוצאות המבחנים לעומת השיטה הקלאסית המסורתית.
ž
* השפעת הניסיון
המוקדם של הסטודנטים, ואופני השימוש שלהם במערכת על תוצאות המבחנים.
מטרת
המחקר :
בדיקת
השפעת העברת המידע בצורה ווירטואלית על תוצאות הלמידה
מאפייני המחקר :
*העברת הקורס בצורה וירטואלית
לסטודנטי תואר ראשון בשנה שלישית.
*פיתוח אפליקציות מולטימידיה לשינוי
דרך העברת הקורס מהשיטה המסורתית.
שיטת
החקר:
לצורך
בדיקת השפעת שיטת הלמידה נעשתה השוואה בין ציוני סטודנטים שלמדו את אותו הקורס
בשנה קודמת בשיטה המסורתית.
תוצאות המחקר
v שאין
הבדל משמעותי בין שיטת הלמידה המסורתית ובין השיטה הווירטואלית, מבחינת הישגי
הסטודנטים.
v ממצא
מעניין אחר הראה שאין קורלציה בין אופן השימוש במערכת לבין הישגים במבחן.
v אין
השפעה של הניסיון המוקדם של סטודנטים על ביצועיהם במבחן.
ž
ž
חסרונות המחקר:
ž
בחירת
כלי אמין ותקף, שיוכל להעריך את התלמידים בצורה לא מסורתית, במיוחד וזה קורס לא
מסורתי.
ž
בדיקת
גורמים אחרים, או בידודם מהמחקר, כלומר הרחבת המצע המחקרי לתחומים ולגורמים
השונים.
ž
מסקנת המחקר: מתוצאות המחקר הזה, ניתן לראות שאין
הבדל משמעותי ברמת ההישגיות הנמדדת בסוף הקורס בעת השימוש בהרצאות ווירטואליות
להרצאות המסורתיות.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה