יום חמישי, 23 באוגוסט 2012


השפעותיה של למידה ווירטואלית על תוצאות המבחנים לעומת השיטה הקלאסית המסורתית.

   בקורס של ד"ר ליאת אייל, נתבקש ממנו לקרוא מאמרים באנגלית בנושא "אין הבדל משמעותי" No significant Difference "-", שהתוצאה של המחקר אין הבדל משמעותי , לדון ולהביא מסקנות, יתרונות וחסרונות במחקר.
המחקר שבחרנו לנתח:
An Analysis of the Use of Virtual Delivery of Undergraduate Lectures(1999)
"בדיקת השפעת העברת המידע בצורה ווירטואלית על תוצאות הלמידה"
    שאלות המחקר:
ž            * השפעותיה של למידה ווירטואלית על תוצאות המבחנים לעומת השיטה הקלאסית המסורתית.
ž            * השפעת הניסיון המוקדם של הסטודנטים, ואופני השימוש שלהם במערכת על תוצאות המבחנים.
מטרת המחקר :
בדיקת השפעת העברת המידע בצורה ווירטואלית על תוצאות הלמידה
מאפייני המחקר :
*העברת הקורס בצורה וירטואלית לסטודנטי תואר ראשון בשנה שלישית.
*פיתוח אפליקציות מולטימידיה לשינוי דרך העברת הקורס מהשיטה המסורתית.
שיטת החקר:
לצורך בדיקת השפעת שיטת הלמידה נעשתה השוואה בין ציוני סטודנטים שלמדו את אותו הקורס בשנה קודמת בשיטה המסורתית.
תוצאות המחקר
v    שאין הבדל משמעותי בין שיטת הלמידה המסורתית ובין השיטה הווירטואלית, מבחינת הישגי הסטודנטים.
v    ממצא מעניין אחר הראה שאין קורלציה בין אופן השימוש במערכת לבין הישגים במבחן.
v    אין השפעה של הניסיון המוקדם של סטודנטים על ביצועיהם במבחן.
ž             
ž            חסרונות  המחקר:
ž            בחירת כלי אמין ותקף, שיוכל להעריך את התלמידים בצורה לא מסורתית, במיוחד וזה קורס לא מסורתי.
ž            בדיקת גורמים אחרים, או בידודם מהמחקר, כלומר הרחבת המצע המחקרי לתחומים ולגורמים השונים.
ž            מסקנת המחקר: מתוצאות המחקר הזה, ניתן לראות שאין הבדל משמעותי ברמת ההישגיות הנמדדת בסוף הקורס בעת השימוש בהרצאות ווירטואליות להרצאות המסורתיות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה