יום שישי, 31 באוגוסט 2012


פרוייקט להב"ה
פרוייקט להב"ה – לצמצום הפער הדיגיטלי בישראל

אחרי כתיבת הפוסט האחרון שלי בבלוג במושא הפער הדיגיטלי, התעניינתי לחפש ולקרוא על פרויקטים בישראל לצמצום הפער הדיגיטלי .
בכדי לצמצם את הפער הדיגטלי בתוך ישראל ובין ישראל למדינות מפותחות בעולם החליט שר האוצר מר סילבן שלום לאשר העברת תקציבים למימוש הצעתו של חה"כ מיכאל איתן יו"ר ועדת האינטרנט וטכנולוגית המידע בכנסת בדבר הקמת מרכזי תקשוב קהילתיים.
במהלך שעות הלימודים בבתי הספר והתיכונים מרכזי להב"ה יעמדו לרשות מערכת החינוך ומחוץ לשעות הלימודים יהיו המרכזים פתוחים לאוכלוסייה המקומית. המרכזים יפעלו בשיתוף צמוד עם פעילים מקומיים, ועדי שכונות, תכניה של תוכנית להב"ה יקבעו על-ידי מרכז תכני להב"ה (מת"ל ) שיקבץ תכנים מתאימים לאוכלוסיית התוכנית בכדי להביא לקידום חינוכי ושיפור באיכות שעות הפנאי והרווחה של לקוחות תוכנית להב"ה.
מרכזי להב"ה- מרכזי להב"ה יעניקו קורסים בסיסיים באינטרנט ומחשבים וישתמשו ברשת האינטרנט, מאגרי המידע של המינהלת הארצית ומאגרי מידע ממשלתיים בכדי להפוך את מרכז להב"ה למרכז שירותים לאזרח בתחומים רבים.

פרויקט להב"ה הוא חלק מהיחידות הפועלות תחת מטה התקשוב הממשלתי במשרד האוצר, הפועל
לצמצום הפער הדיגיטלי בחברה הישראלית ומתן הזדמנות שווה לקבוצות הגיל השונות באוכלוסייה, החל מהגיל הרך. בנוסף הפרויקט מאפשר לאזרחים לרכוש את הידע הנחוץ להם לצריכת מידע וביצוע פעולות באמצעות המחשב.
במסגרת הפרויקט הוקמו 13 מרכזי תקשוב ביישובים מחתך סוציו אקונומי הסובלים, בין השאר, מפער דיגיטלי.בכל מרכז פועל צוות הדרכה מיומן ובו שתי כיתות הדרכה המכילות יחד כ-40 עמדות מחשב המחוברות לאינטרנט בפס רחב ומגוון תוכנות, לומדות, סדנאות, משחקים לימודיים, מילונים ואנציקלופדיות. הפעילות המוצעת בלהב"ה עשירה ומגוונת והיא חושפת את האוכלוסייה לטכנולוגיית המידע באמצעות קורסים המיועדים לילדים ומבוגרים וסדנאות להכרת המחשב והאינטרנט.

במרכזי למידה אלו ניתן גם ליהנות מספרייה דיגיטאלית עשירה המכילה ערכות למידה, משחקי לימוד, מילונים ואנציקלופדיות. חשוב לציין את הנגישות והרגישות הגבוהה של מרכזים אלו  לכל אוכלוסיות היעד הפוקדות את מרכזים אלו והכוללות נוער בסיכון, חינוך מיוחד, מועדוניות, אקי"ם, מובטלים, נשים חרדיות, ונפגעי נפש.
מתוך מסמך האוצר שהוגש ליושב ראש ועדת המידע והטכנולוגיה נכתב כי פרויקט להב"ה הינו הפרויקט הגדול ביותר בישראל לצמצום פערים דיגיטאליים  שבמסגרתו מופעלים 15 מרכזים ברחבי הארץ . בפרויקט כבר השתתפו כארבעים אלף אזרחים חברי האוכלוסייה הבוגרת וכיותר משישים אלף תלמידים בהכשרות שונות ומגוונות.
לסיכום כנראה כי מטרותיו העיקריות של הפרויקט הינן לא רק הטמעת טכנולוגיית המידע  והקניית מיומנויות טכנולוגיות בהתמקדות על של אוכלוסיות נזקקות חסרות גישה למחשוב, אלא גם קידום ההשכלה הרווחה ואיכות החיים, גישה לאוצרות תרבות לאומיים בעברית, העלאת פריון  המשק והתוצר הלאומי . אבל בעקבות המצב הצבאי המתוח באזורינו פוגע קשות בהתפתחות כלכלית, חברתית ותרבותית של האוכלוסייה האזרחית,למרות זאת , גופי ממשל מרכזיים בישראל ערים לבעיה חמורה זו ומנסים להיערך ולאתר פתרונות הולמים.
תקוותי הינה כי יוזמות ברוכות כגון פרויקט להב"ה בנוסף לפרויקטים אחרים כמו " מחשב לכל ילד", "תפוח" ועוד...  אכן  יסייעו ויקדמו  את מאמצי צמצום הפער הדיגיטאלי  בישראל .

http://www.kan-naim.co.il/artical.asp?id=16715&cat=884.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה