?QR
במסגרת הקורס "מדעי החינוך במאה ה - 21" במהלך ההרצאה
העבירה המרצה משחק שנעשה בטכנולוגיה שקוראים לה ברקוד QR :
נתנה לנו דפים מודפס עליהם ברקודים, וביקשה שמי
שיש לו סמארטפון שיוריד את אפליקציית הברקוד ויתחיל לפתור את השאלות.התלהבתי
מאוד מטכנולוגיה בגלל שמשתמשים בסמארטפון ללימדה והוראה ואני חושבת
שאפשר להשתמש בה בהוראה באין סוף הפעלות אטרקטיביות לתלמידים ולעשות אווירה מרתקת ושונה מזו שתלמידים מכירים .
שאפשר להשתמש בה בהוראה באין סוף הפעלות אטרקטיביות לתלמידים ולעשות אווירה מרתקת ושונה מזו שתלמידים מכירים .
קוד QR (מאנגלית: Quick Response
Code) הוא מעין ברקוד
דו-מימדי, שבו מקודד מידע טקסטואלי
בצורה גראפית-ויזואלית. הקוד הומצא ביפן, בשנת 1994, על ידי דנסו, חברה
בת של קונצרן טויוטה, כקוד לפיענוח מהיר, ושימש תחילה לקידוד חלפים, לשם
פיענוח על ידי רובוטים
בפסי ייצור. מאז נפוץ השימוש בקוד גם מעבר לתעשיה, בזכות
היכולת המהירה להשגת מידע, והקיבולת הגדולה יחסית של נתונים שהוא יכול להכיל.
שימושים-בתחילת העשור השני של המאה ה-21 נפוץ השימוש בקוד בכל העולם, וטלפונים חכמים הפכו לאמצעי הקלט העיקרי של הקוד באמצעות המצלמה
הנכללת בהם. הקודים מוצגים בכתבות עיתון,
פרסומות, שלטי חוצות, כרטיסי ביקור ואף באתרי אינטרנט או אפליקציות.(ויקיפידיה)
אבל לצערי הרב חוקי ביה"ס שלנו מונעים מהתלמידים
להביא סמארטפונים לכיתה אבל הרעיון נשאר עד שיום יבוא ונהיה יותר מתוקשבים להשתמש
בטכנולוגיה זו במסגרת בית הספר.
למעוניינים וליצירת שאלות ב- QR http://www.classtools.net/QR/
אסור להביא סמאטרפונים לכיתה ? אוי, מזה השטויות האלו ? נורא
השבמחקאני מבינה את זה מצד אחד, אבל מצד שני אם זה הפלאפון היחיד שברשותי של ילדי ? איך אני אשיג אותו במהלך היום ?
שערורייה
היום אסור ..אבל עוד מעט לא יודעים?
השבמחקהמורה לא מוגבלת להשתמש בזה רק בכיתה ,יכולה לתכנן ולהשתמש במצבים שיש להם סמארטפונים כמו בטיולים למשל..