יום רביעי, 5 בספטמבר 2012


חכמים ברשת

תמיד שואלת עצמי אותה שאילה, איך אני יכולה להשאיר הילדים שלי עם כל האמצעים הטכנולוגים והגלישה החופשית לבד, בצורה בטוחה  ?
השתתפתי בבזק בתוכנית חסימת אתרים נקראת " בקרת הורים " ,לפי התוכנית אני יכולה לקבוע רמת החסימה או חסימת אתרים שאני רוצה. אבל האם זה מספיק ? חיפשתי וקראתי הרבה רעיונות או כללים צריך להביא בהסכם ובדיון עם כולם תוך המשפחה.
10 כללים לגלישה בטוחה עם הילדים:
1.עודדו את הילדים לחלוק עמכם את חוויותיהם מהגלישה באינטרנט. הצטרפו אליהם כשהם גולשים באינטרנט.
2. למדו את הילדים לסמוך על חושיהם. אם משהו באינטרנט גורם להם עצבנות, עודד אותם לספר לכם על כך.
3. אם ילדיכם מבקרים בחדרי צ'אט, משתמשים בתוכניות של הודעות מיידיות (IM) או במשחקי וידאו מקוונים, או עוסקים בפעילויות אחרות באינטרנט שמחייבות שימוש בשם משתמש, עזרו להם לבחור את השם שאינו חושף שום מידע אישי על עצמם.
4. הקפידו שילדיכם לעולם לא ימסרו פרטים כמו כתובת, מספר טלפון או פרטים אישיים אחרים, כולל שם בית הספר שלהם או היכן הם אוהבים לשחק.
5. למדו את ילדיכם שההבדל בין טוב ורע באינטרנט זהה לחיים האמיתיים.
6. למדו את ילדיכם כיצד לכבד את הזולת באינטרנט. ודאו שהם יודעים את כללי ההתנהגות התקינה ולא משנים התנהגות רק משום שהתקשורת נעשית דרך המחשב.
7. הקפידו שילדיכם יכבדו את רכושו של הזולת באינטרנט. הסבירו כי יצירת עותקים לא חוקיים של עבודתם של אנשים אחרים, כגון קטעי מוסיקה, משחקי וידאו ותוכניות אחרות, היא בדיוק כמו גניבה מחנות.
8. הסבירו לילדיכם שאסור להם להסכים לפגישות פנים-אל-פנים עם חברים מהאינטרנט. הסבירו שחברים מהאינטרנט אינם תמיד מי שהם טוענים שהם.
9. למדו את ילדיכם שלא כל מה שהם רואים באינטרנט הוא אמת. עודדו אותם לפנות אליכם אם אינם בטוחים במשהו.
10. פקחו על פעילות ילדיך באינטרנט בעזרת תוכנות אינטרנט מתקדמות. אמצעי בקרת הורים יוכלו לסייע לך לסנן תכנים מזיקים, לפקח על האתרים שילדיך מבקרים בהם, ולגלות מה הם עושים בהם.
רשימת תוכנות לסינון אתרים ושירותי בקרה
http://www.safe.org.il/programs/programs.html

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה