יום שבת, 8 בספטמבר 2012


גלובליזציה יתרונות וחסרונות

שמדברים על גלובליזציה, מתכוונים לתהליך שבו גורמים חברתיים, תרבותיים, כלכליים ופוליטיים מתקיימים במישור העולמי, ללא קשר לגבולות של מדינות או למרחקים גאוגרפיים. גלובליזציה היא תנועת מוגברת מואצת ומתפשטת של הון, סחורות, מסרים, ובני אדם, תוך חציית גבולות מדינת הלאום אל המרחב העולמי(אורי רם). סחר חופשי והידוק האינטגרציה בין כלכלות לאומיות .
כל הפעילויות וההתפתחויות האלה עושות את כדור הארץ ל"מקום אחד", או ל"כפר גלובלי". לגלובליזציה מאפיינים רבים: באופן כללי מרחקים וגבולות משפיעים פחות בכל תחומי החיים;

השפעת הגלובליזציה על החינוך:
·         כלכליזציה של החשיבה והפעולה החינוכית, החינוך נתפס כמשאב כלכלי מיועד לשיפור התחרתיות בכלכלה גלובאלית.
·         סטנדרטים גלובליים מנחים מערכות חינוך לאומיות .
·         הצלחה במבחנים בינלאומיים (פיזה, טימס..)
·         רפורמות חינוכיות בעלות מבנה דומה.
·         דגש על לימודי "ליבה" מכווני כלכלה לצד חיזוק תכניים לאומיים.
בנוסף ללמידה ויישום דגמים חינוכיים מוצלחים ממדינות אחרות..  

 יתרונות וחסרונות הגלובליזציה

 

היבטים חיוביים של גלובליזציה

  • ככל שיותר כסף זרם למדינות מתפתחות, יש סיכוי גדול יותר לאנשים במדינות אלה מהבחינה הכלכלית להצליח ולהגדיל את רמת החיים שלהם.
  • תחרות גלובלית מעודדת יצירתיות וחדשנות ושומרת מחירים לסחורות / שירותים בסימון.
  • מדינות מתפתחות יכולות לקצור את היתרונות של טכנולוגיה הנוכחית מבלי שעבר רבים מכאבי הגדילה הקשורים בהתפתחות של טכנולוגיות אלה.
  • ממשלות יכולות יותר לעבוד יחד לקראת מטרות משותפות כעת שיש יתרון בשיתוף פעולה, יכולת משופרת לאינטראקציה ולתאם, ומודעות עולמיות של נושאים.
  • יש גישה נוחה יותר לתרבות הזרה בצורה של סרטים, מוסיקה, מזון, ביגוד, ועוד. בקיצור, בעולם יש יותר אפשרויות.
  •  
היבטים שליליים של גלובליזציה
  • מיקור החוץ, תוך שהיא מספקת מקומות עבודה לאוכלוסייה במדינה אחת, לוקח את המשרות האלה ממדינה אחרת, והשאיר רבים ללא הזדמנויות.
  • למרות תרבויות שונות מרחבי העולם יכולות לתקשר, הם מתחילים להתמזג, ואת קווי המתאר והאינדיבידואליות של כל אחד מתחילים לדעוך.
  • אולי יש סיכוי גבוה יותר למחלה המתפשט ברחבי העולם, כמו גם מינים פולשים, שיכול להוכיח הרסני במערכות אקולוגיות שאינן ילידי ארץ.
  • יש מעט רגולציה בינלאומית, עובדה מצערת הוא שיכול להיות השלכות חמורות לשלומם של בני אדם והסביבה.
  • ארגונים גדולים מערביים מונעים כגון קרן המטבע הבינלאומי ובנק העולמי להקל על מדינה מתפתחת כדי להשיג הלוואה. עם זאת, התמקדות מערבית לעתים קרובות חלה על מצב שאינו מערבי, וכתוצאה מההתקדמות נכשלה.

14 תגובות:

  1. תודה עזר לי מאוד

    השבמחק
  2. נודררר נדררר

    השבמחק
  3. נודרררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררר

    השבמחק
  4. תודה לך אסמא! מאוד עזרת לי.

    השבמחק
  5. עזרת אבל הייתי שמח לקבל עוד חסרונות בהיבט התרבותי כי 4 מהם בכלכלי.
    תודה מראש‚

    השבמחק
  6. תודה רבה על עזרתך

    השבמחק
  7. מזל יש לח מחר מיבחן ולא היתכוננתי

    השבמחק
  8. תודה קיבלתי תשובות לעבודה

    השבמחק